Nosná ocelová konstrukce byla zasažena značnou korozí, která se nacházela na všech typech průřezů od úhelníků v nárožnících, diagonálních prutech až po styčné plechy v příhradových konstrukcích. Problém byl ve výraznějším úbytku materiálu, kde dochází ke kumulaci atmosférické vlhkosti. Nejen na vodorovných plochách ocelových prvků, ale i u přírub nárožníků, případně u přírub diagonálních prutů byla patrná začínající výrazná lokální, eventuelně plošná koroze, která měla za následek úbytek průřezové plochy prvků a v jeho důsledku sníženou statickou způsobilost konstrukce.
Samostatnou kapitolu závad na nosných atmofixových konstrukcích, které jsou kotveny zalitím do kalichu betonové patky, byla místa přechodu ocelové a betonové konstrukce a poškození betonových patek.
Zakázka začala zpracováním statického posudku obsahujícího rozbor zatížení, statický výpočet s přehledným rozborem zatížení a vyjádření únosnosti dílčích prutů konstrukce. Dále bylo zapotřebí provést hydrogeologický průzkum v místě transformovny z důvodu poškození betonových patek, ve kterých jsou ukotveny nosné sloupy. Na základě těchto dvou expertizních zpráv byl vypracován znalecký posudek.
Následná rekonstrukce se skládala ze samotné sanace nosné ocelové konstrukce transformovny 110/35 kV a jejího odvodnění, protože docházelo ke zvyšování hladiny spodních vod, což mělo za následek sníženou stabilitu betonových patek transformovny. Rovněž docházelo k průsakům vody do kabelových kanálů.